Duchovnosť bez náboženstva
- Timothy Keller
- 1. Nov '11
Ako zasiahnuť ľudí, ktorí si myslia, že cirkev nie je odpoveď, ale problém?
Stvorenie, pád, vykúpenie — a tvoje peniaze
- Timothy Keller
- 9. Jan '12
Porozumenie biblickej paradigmy stvorenia, pádu a vykúpenia nám môže pomôcť pochopiť — a transformovať — náš vzťah k peniazom.
Pascalov spôsob prezentovania kresťanskej viery
- Timothy Keller
- 13. Jún '14
Ľudia vo všeobecnosti pohŕdajú náboženstvom. Nenávidia ho a obávajú sa, že je možno pravdivé. Riešením tohto problému je v prvom rade ukázať, že náboženstvo nie je v rozpore…
Domov
- Timothy Keller
- 14. Júl '12
Všetci sme emigranti, ktorí stále túžia po domove. Stále cestujeme a nikdy nedôjdeme. Domy a rodiny, ktoré práve obývame, sú iba hotely na ceste, ale nie sú to domovy. Domov nám…
Misijná cirkev
- Timothy Keller
- 8. Sep '11
Kresťanský svet mal svoje veľké výhody, ale aj veľké nevýhody. Výhodu predstavoval spoločný jazyk verejnej morálky, v ktorom mohli ľudia diskutovať o všeobecnom dobre. Nevýhodou…
Identifikácia modiel
- Timothy Keller
- 16. Nov '12
Nepýtam sa, či máte alebo nemáte konkurenčných bohov. Domnievam sa, že ich máme všetci; sú skrytí v každom z nás. Otázka znie: „Čo s nimi urobíme?
Stará zmluva a obvinenie z protirečivosti
- Timothy Keller
- 4. Feb '14
Som frustrovaný, keď čítam alebo počujem komentátorov, učencov alebo žurnalistov zmieňovať sa o kresťanoch ako protirečivých, pretože „si zbierajú a vyberajú, ktoré pravidlá…
Evanjelium a naše predsudky
- Timothy Keller
- 7. Nov '11
Biblia nám ukazuje, ako máme pokorne podrobiť kritike našu kultúrnu zaujatosť, aby sme sa mohli naprieč národmi stať zjednoteným Božím ľudom bez ohľadu na rozdielnosť rás, národov…
Múdrosť a deň sviatočného odpočinku
- Timothy Keller
- 30. Apr '12
Vedenie je spravovanie; rozvíjanie prostriedkov, ktoré nám Boh zveril na svoje oslávenie. Deň sviatočného odpočinku — sabat nám dáva teologickú aj praktickú pomoc pri zvládaní…
Pán prsteňov a evanjelizačné umenie
- Timothy Keller
- 26. Júl '12
Pán prsteňov je vynikajúcou ilustráciou rozdielu medzi kresťanským umením a propagandou.